Costa Y I Primera – 300X X X

Jazyk je úžasný a rozmanitý, téměř pro všechno máme tucet výrazů. Téměř na všechno. Nešťastnou výjimkou je echo, což je jediné slovo, a které samo o sobě znemožňuje přesně vyjádřit, o jakém typu ozvěny mluvíme. Základní definici lze nejsnáze popsat vykřičníkem v tradiční studni, kdy se „haho“ vrací na povrch v násobení. Je to oblíbená hra pro děti i dospělé, která se dá užít i na horách. Ale to je jen jeden z fenoménů. Objevuje se také ozvěna, například když v kostele nebo koncertním sále zní náš pláč dlouhou dobu a zvláště pomalu je utlumen. Ačkoli ve fyzickém smyslu se v obou případech děje přibližně totéž, mozkové receptory obracejí příchozí podněty odlišně. V akustice místnosti se to snažíme kontrolovat a optimalizovat.

Může aktualizace jazyka přijít nyní?

Tak nějak. Protože psycho-akustický konečný výsledek těchto dvou jevů je odlišný, je nezbytná nová konceptualizace. Částečně je samozřejmě pravda, že tato přesnost je potřebná především v odborných kruzích, protože v běžném životě se obě variace hodí do ozvěny jako výraz. Ze zvukového hlediska je však důležité mezi nimi rozlišovat.

Takže tady je koncept: ozvěna, zpoždění zvuku a dozvuk. Přesto je náš mateřský jazyk produktivní, protože tato slova jsou skvělým způsobem, jak popsat jevy, které představují. Zejména pojmy jsou i bez kompetence výmluvné, tedy osvětlují, o co jde. Praxe však není vůbec tak sterilní. Jak je tomu v jiných oblastech, jednotlivé jevy se prolínají. Takže například zpoždění lze použít k vytvoření dozvuku i ozvěny.

A co Angličané?

UK-300x300

Návrh je platný, zvláště když se ve většině zvukových studií objevují zařízení v anglickém jazyce, takže osvojení základních jazykových dovedností je od počátku nevyhnutelné. V této situaci je ještě výhodnější, že v angličtině lze oba jevy od sebe kategoricky oddělit. Vše tak může být na svém místě bez jakýchkoli nedorozumění. Takže teď malá jazyková třída. Slovo echo znamená ozvěna. Dozvuk, nebo jak ho asi každý zná a používá, dozvuk znamená na jedné straně odraz, na druhé straně dozvuk, ozvěna, vícenásobný odraz, dozvuk. Slovo zpoždění znamená zpoždění.

Z výše uvedeného je zřejmé, že všechny tři pojmy popisují jediný jev, znovuobnovení zvuku po jeho vyslovení. No, konec konců, jaký je mezi nimi rozdíl? Vzorec je jednodušší než jednou, i když vše na první pohled působí chaoticky. Rozdíl mezi nimi tedy můžeme změřit skutečně třemi způsoby: v čase, v intenzitě a v počtu opakování.

Lze ozvěny seskupit?

reflectie_in_closed-300x152

Ano. Pokusíme se tedy nyní tuto doznívající otázku objasnit tímto způsobem. První tým zahrnuje ozvěny, u kterých jsou odrazy dobře odděleny od zdrojového zvuku. Nechť je to ozvěna. Součástí jsou také zpožďovací efekty, které zpožďují zvuk nástroje, aby odpovídal tempu hudby. Oficiálně to běží jako zpoždění tempa. I v tomto případě jsou zdrojové zvuky a zpožděné zvuky odděleny poslechovým způsobem. Dalším problémem samozřejmě je, že primárním účelem těchto efektů není ozvěna, ale absolvování určitého druhu hudebního řešení.

V druhé skupině není zdrojový zvuk oddělen od ozvěny, ale vytváří pocit prostoru nebo iluzi pocitu prostoru. V této sestavě je dán prostor a prostor dozvuku a zpoždění. Nebo jak jsme již převzali reverb a delay v hodině angličtiny výše.

Má cenu ty dva strážce rozlišovat podle toho, k čemu jsou – mimo echo, samozřejmě? co si myslíme? Skutečnost, že nástroje prvního týmu hrají v první řadě kreativní roli, tedy převažují efekty. Na druhou stranu členové druhé skupiny vynikají ve vytváření prostorovosti či specifického zvuku a nahrávky a mixy mohou jejich zásahem také získat hloubku. Takže s jejich pomocí lze vytvořit další dimenzi. Zní to vzrušující, že? Je to také! Nepochybně mluvíme o tvůrčím procesu, jehož konečným výsledkem je hudba pro uši. Prostor se může jevit konkrétně v této podobě, tj. zvuky lze umístit do místností a prostorů dle vašeho výběru.

Má cenu jít za tradiční dimenzi echa?

Z výše uvedeného je jasně vidět, že je velmi dobrý nápad trochu zabrousit do profese, protože problematika echa je natolik rozmanitá a mnohostranná, že stojí za to poznat a dokonce říci lépe zažít. Protože ačkoli slova definují jednotlivé kategorie relativně dobře, je nesporným faktem, že nejtrvalejší a zároveň nejvýmluvnější jsou vlastní zkušenosti.

Mohou se totiž odhalit brány dosud netušené dimenze, kterými se může odhalit svět zvuku, o kterém jsme doposud neměli ani tušení nebo mlhavou představu. A to ještě není konec, pojďme dál!

Použité informace:

https://en.wikipedia.org/wiki/Psychoacousticshttps://en.wikipedia.org/wiki/Sound_localizationhttp://www.peterbremen.com/projects/doublesoundselevation/https://www.youtube.com/watch? v = _H1abPcHFwkhttp: //www.physicsclassroom.com/mmedia/waves/er.cfmhttps: //en.wikipedia.org/wiki/Reverberationhttp: //hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/Acoustic/reverb. html

https://microchips-sound-studio.blogspot.com/2017/05/visszhangositas-elso-resz.html

Kategorie: Blog