Sport a hudba

poslouchejte hudbu při cvičení

Pravidelný sport a pohyb jsou pro naše zdraví důležité. Můžeme si vybrat ze široké škály sportů podle našich individuálních schopností a vkusu. Existují kolektivní sporty, ale můžete si vybrat i formu pohybu, kterou lze provozovat individuálně.

Poslech hudby při cvičení zvyšuje efektivitu tance, aerobiku, tréninku v posilovně, běhu nebo kardio cvičení. Fyzická cvičení prováděná v rytmu hudby jsou podle výzkumu mnohem účinnější než trénink bez hudby.

Podle druhu cvičení máme různé žánry a dynamiku hudby. Nezáleží na tom, jakou hudbu pro který sport zvolíme!

Rytmus hudby

Při provádění intenzivnějších, rychlejších forem pohybu je vhodné poslouchat dynamičtější skladby s rychlým tempem. Rychlejší hudba dokonce udává rytmus cvičení. Se správnou hudbou se můžeme pohybovat energičtěji a v lepší náladě. Později se unaví, intenzivnější cvičení můžeme dělat delší dobu. Při běhu, aerobiku nebo kardio tréninku lze využít hudbu s rychlejším rytmem.

Pro pomalejší sporty v uvolněnějším tempu jsou vhodné méně dynamické melodie. Příkladem je jóga, která nejen procvičí tělo, ale také udržuje duši. Proto je důležitý harmonický, klidný rytmus, který dokonce podporuje meditaci.

Při sportu je důležitá i akustika!

Pokud pouštíte hudbu k hudbě v interiéru, měli byste zvážit i akustiku místnosti. Pokud zanedbáme akustické ošetření, hudba bude ozvučená, hlučná, což nás může znervózňovat, dlouhodobě napínat nebo dokonce vést k bolestem hlavy.

akustika v tělocvičně

Tělocvičny, tance a tělocvičny mají obvykle velké rovné plochy. Tvrdé stěny, stropy, skleněné a podlahové povrchy odrážejí zvuky a vytvářejí ozvěnu, která značně zkresluje zvuk hudby. Abyste tomu zabránili, nezapomeňte na stěny a strop umístit akustické panely, které eliminují ozvěnu a poskytují čistý zvuk bez zkreslení. Pokud má místnost hodně proskleného prostoru, mohou akustické problémy eliminovat speciální akustické závěsy.

Cvičit uvnitř nebo venku?

Některé sporty je vhodnější provozovat venku, ale vzhledem k počasí se prosazuje halový trénink. Cvičit můžeme nejen v posilovnách, ale také doma, pokud nemáme jinou možnost.

Cvičení venku je nejzdravější, když se provádí na čerstvém a čistém vzduchu. Bohužel ve městech se smogem, znečištěným ovzduším si někdy můžeme více uškodit například běháním nebo jízdou na kole.

Blahodárné účinky hudby

efekty-hudby-ve-sportu

Hudba má jednoznačně pozitivní vliv na efektivitu cvičení a také zvyšuje naši náladu na sport. Hudba nás odvádí od špatných myšlenek a také únavy. Pokud budeme cviky provádět veseleji a s nadšením, můžeme dosáhnout kýženého výsledku dříve. Použijte akustické panely a difuzory k odstranění zkresleného a dozvuku zvuku pro dokonalý zážitek a výsledek.

Kategorie: Blog